Rada školy:
Školská rada při ZŠ Kladruby byla zřízena na základě
usnesení č. 1836 ze dne 18. 10. 2005 v souladu s § 167
zákona č. 561/ 2004 Sb. Školská rada má 3
členy, kteří jsou voleni a jmenováni na období 3 let. Z celkového
počtu je jeden zástupce jmenován zřizovatelem, ostatní jsou voleni –
jeden z řad zástupců nezletilých žáků a jeden zástupci pedagogických
pracovníků školy.
|
Renáta
Stibalová |
(zástupce rodičů) |
|
Mirostava Škorvánková |
(zástupce zřizovatele) |
|
Mgr. Miroslav Cvrk |
(zástupce
pedagogických pracovníků) |
Správní
zaměstnanci
školník: |
Petr Štěpánek |
|
uklízečky: |
Hana Honzíková |
|
|
Jarmila Křenová |
|
|
Liudmyla Kudra |
|
|
Jaroslava Zemanová |
|
Umístění
a kapacita školy
Základní škola Kladruby se
nachází v městě s cca 1300 obyvateli,
zároveň ale slouží i žákům z okolních obcí.
Kapacita školy je 330
žáků (v 70. letech zvětšena kapacita přistavěním budovy druhého
stupně),. V posledních letech školu navštěvuje
kolem 250 žáků, jejich počet neustále stoupá vzhledem k pracovním
příležitostem i možnostem bydlení v okolí.
Výuka probíhá na obou stupních v jedné třídě
v ročníku, pouze první ročníky jsou od r. 2020
rozděleny na 2 paralelní třídy...
Vybavení školy (materiální, prostorové, technické, hygienické)
Škola je tvořena "starou budovou" z roku 1895, ve které
je umístěn první stupeň, a přístavbou z r. 1974,
zde jsou učebny 2.
stupně, odborné učebny, tělocvična a jídelna.
Od r. 2006 probíhá postupná rekonstrukce školy.
Postupně byly opraveny kmenové třídy, škola byla vybavena moderní
technikou. Byla provedena oprava
sociálních zařízení. V roce 2008 bylo u školy
vybudováno parkoviště, dále byla provedena výměna oken v obou
budovách školy a opravila se fasáda budovy 1.
stupně. V r. 2014 byly zrekonstruovány odborné učebny: přírodopis a
fyzika-chemie (spolufinancováno z prostředků ROP
NUTS II Jihozápad). Zrekonstruovala se i školní jídelna a kuchyně. V
roce 2020 proběhla rekonstrukce počítačové učebny a cvičné kuchyně.
V roce 2022 pak byla opravena střechy tělocvičny.
Každá třída má svoji kmenovou učebnu. Dále máme
odborné učebny pro výuku fyziky a chemie, přírodopisu, zeměpisu a
cizích jazyků. Žáci také využívají cvičnou kuchyni, počítačovou
učebnu, školní
pozemek a výtvarnou dílnu. K
dispozici je také tělocvična s horolezeckou stěnou a boulderem, pro
atletické disciplíny je využíváno fotbalové hřiště TJ Kladruby,
které je vzdáleno asi 500 m od školní budovy, a od školního
roku 2013/ 14 je možno využívat víceúčelové sportovní hřiště s umělým
povrchem v těsné blízkosti školy.
Žáci mohou využívat školní knihovnu. Dobu poledního volna mohou trávit v odpočinkových
zónách ve vestibulu budovy 2.
stupně, zde jsou k dispozici herní místa pro hraní stolních
her či čtenářský koutek, na školním dvoře, kde si mohou zahrát např. stolní tenis,
košíkovou.
Pro žáky prvního stupně jsou v provozu 2 oddělení školní družiny.
Škola má svoji vlastní kuchyni
s jídelnou.
Od školního roku 2009/10 sídlí v budově školy
pobočka ZUŠ Stříbro.
Zaměření školy
ekologie
Naše škola je klasickou venkovskou školou. (I
přesto, že Kladruby jsou se svými cca 1300 obyvateli městem.) Jak
sama budova školy (která navazuje přímo na přilehlý park), tak i
naši žáci mají blízko k přírodě. Proto jsme se rozhodli zaměřit
vzdělávací program naší školy na ekologii.
Můžeme se přitom opřít o dlouholetou tradici. Žáci ZŠ
např. pomáhali s budováním naučné stezky kolem Kladrub. Naše škola
také patří k prvním, které začaly s tříděním odpadu. Věnujeme se
systematické péči o životní prostředí, chodíme pravidelně v rámci
projektového dne ke Dni Země vysazovat nelesní zeleň do okolí
Kladrub. Naši žáci pomáhají Mysliveckým sdružením.
Dle možností a aktuální situace organizujeme sběr druhotných
surovin.
Chceme, aby si naši žáci (a nejen oni) uvědomili, že nezničené
životní prostředí není samozřejmost a že se všichni musíme podílet
na tom, abychom pomohli zachovat přírodní bohatství budoucím
generacím.
Podporujeme
vzdělávání názornou formou, prostřednictvím různých experimentů
apod. a s využitím moderních technologií, odpovídajících současnému
trendu (a to nejen v oblasti přírodních věd).
Tato forma
výuky je pro žáky atraktivnější a dává učitelům možnost snáze
zaujmout žáky, čímž vede k větší efektivitě. Různé aktivizující
metody podporují též rovné příležitosti ve vzdělávání, tyto metody
jsou totiž vhodné i pro výuku žáků s různými formami VPU.
sport
Další prioritou naší
školy je všestranný a harmonický rozvoj osobnosti žáka. Naším
záměrem je kompenzovat nároky na duševní a intelektovou stránku dětí
zvyšováním jejich fyzické kondice.
Podporujeme proto
sportovní vyžití žáků v rámci pestré nabídky sportovních kroužků
(horolezecký, florbal, odbíjená, kopaná…). Některé z nich
realizujeme ve spolupráci s DDM Stříbro a sportovními organizacemi
obce.
etická výchova
Důraz klademe také na
morální stránku osobnosti žáka. Snažíme se na žáky působit neustále,
nejen ve vyučovacích hodinách při probírání konkrétních témat.
V roce 2007 se naše škola zapojila do projektu
„adopce na dálku“. Dále jsme se v roce 2010 zapojili do tříletého
projektu sdružení Romea, podílíme se na tvorbě multikulturního
časopisu pro mládež „Romano Voďori“. V neposlední řadě přispívá
k etické výchově „Kurz OSR“ (= osobnostně sociálního rozvoje)
pořádaný pro žáky 6. třídy od šk. roku 2008/ 09.
|